Wysoka

8:00 rano wyspani i wypoczęci , po śniadanku byliśmy w aucie.

Pojechaliśmy do Jaworek gdzie znajduje się wejście do Pienińskiego Parku Narodowego ,
 przez Rezerwat Wąwóz Homole.

Zielony szlak prowadzi w górę, wijąc się dnem Wąwozu, przez mostki i kładki nad potokiem Kamionka. Potok tworzy liczne kaskady , a w jego korycie znajdują się ogromne głazy.
Płynie nim kryształowo czysta woda.

Należy się także przygotować na kilka podejść metalowymi, dobrze utrzymanymi schodami, które są sporym ułatwieniem .

Szlak prowadzi na Polanę Dubantowska Dolina, gdzie można odpocząć na szerokich drewnianych ławach. Z tablic informacyjnych dowiemy się także, jak powstała widoczna stąd Czajkowa Skała i niezwykłe „Kamienne Księgi”, w których według legendy zapisane są losy ludzkie.

Z Polany zielony szlak prowadzi drewnianą kładką dalej w górę, w kierunku Wysokiej.

Ścieżka jest tu wąska, prowadzi przez iglasty lasek, aż w końcu wychodzi na rozstaj dróg.

Według znaku  na Wysoką należy kierować się drogą w prawo .

Kawałek za rzeczką szlak zmienia oblicze i staje się bardziej „beskidzki” – od tego momentu szybko osiągamy wysokość po łąkowej drodze, na której co jakiś czas napotkamy samotny świerk lub jawor – warto zwracać na nie uwagę, gdyż na ich pniach widnieją oznaczenia zielonego szlaku.

„łąka”, która prowadzi na Wysoką jest bardzo szeroka i chwila nieuwagi może spowodować, że łatwo się na niej zgubimy. Warto więc mieć przy sobie kompas, a na wycieczkę wybrać się odpowiednio wcześnie, by uniknąć powrotów w mroku.

Samo podejście na Wysoką jest dość strome - męczące, ale za to dzięki temu szybko osiągamy wysokość.

Po kilku minutach docieramy do rozstaju, na którym znajdziemy tabliczki kierujące nas na Rozdzielę, Obidze i Strany. Żaden znak nie informuje nas o kierunku na Wysoką

Przed samym szczytem trafimy na kilka punktów widokowych, ubezpieczonych metalowymi poręczami. Rozciąga się stamtąd oszałamiający widok na Tatry, Gorce, Beskid (przy dobrej widoczności w oddali pokaże nam się Babia Góra), Magurę Spiską i Pieniny Właściwe z Trzema Koronami. Ze szczytu Wysokiej zyskamy dodatkowo spojrzenie na Beskid Sądecki z Pasmem Radziejowej.

Na szczycie Wysokiej 1050 mnpm - jest to najwyższy szczyt Pienin
i zalicza się do Korony Gór Polski.

Ze szczytu schodzimy niebieskim szlakiem w kierunku Durbaszki

Durbaszka 942 mnpm

Docieramy do Górskiego Ośrodka pod Durbaszką 850mnpm,
kupujemy blaszki i przybijamy pieczątki.

W drodze na parking podziwiamy widoki np. Trzy Korony na których już byłam.
Przy aucie jesteśmy ok 14, jedziemy do Szczawnicy na obiad. Później wybieramy się do Krakowa

nasza wizytę zaczynamy od odwiedzin Smoka Wawelskiego
a później idziemy na rynek wziąć udział w

Lekcji Śpiewania - Radosna Niepodległość

Od 2002 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Polskiej Piosenki
LOCH CAMELOT organizuje regularnie lekcje śpiewania dla wielotysięcznej widowni.
  Założeniem było rozśpiewanie krakowian, ale na lekcje przybywają uczestnicy z całej Polski, a także z odległych ośrodków polonijnych. Lekcje śpiewania odbywają się najczęściej na Rynku Głównym w Krakowie. Stałe daty to 11 listopada, 3 maja, 5 sierpnia, oraz niedziela przed Wigilią Świąt Bożego Narodzenia i 14 lutego w dzień zakochanych.
Na lekcjach rozdawane są bezpłatnie śpiewniki, które pozostają cenną pamiątką, a podczas lekcji korzystają z nich i dzielą się nimi całe rodziny i grupy przyjaciół, gdyż zawsze trochę ich zabraknie. Trudno się temu dziwić. Publiczności regularnie przybywa z lekcji na lekcję.

Cały rynek był pełny ludzi i każdy głośno śpiewał pieśni patriotyczne.
Na scenie występowały dzieci z całej Polski, z różnych szkół.