poniedziałek, 14 października 2013

Wycieczka klasowa


"Chlebowa Chata" jest gospodarstwem w Górkach Małych, niedaleko Brennej,
 gdzie w czwartek byłam na wycieczce klasowej .
 Na turystów czeka wiele niecodziennych atrakcji.                 
  Zapoznaliśmy się z  zbożami i ich zastosowaniem,
 oglądaliśmy  maszyny dawniej wykorzystywane  przy uprawie
 i obróbce ziarna pod tytułem ,,Od ziarenka do bochenka ‘’.
 Omawialiśmy  proces  powstawania masła i twarogu 
oraz sprzętów do tego wykorzystywanych,
 dowiedziałam się dużo informacji dotyczących pszczół i pszczelarstwa.
 Próbowaliśmy  młócić cepem , mielić zboże na żarnach, 
obsiewaliśmy  mąki . 
Później weszliśmy do kuchni gdzie zajęliśmy się formowaniem ,  
  a następnie pieczeniem  podpłomyków. 
Po paru minutach próbowaliśmy naszych podpłomyków z
 masłem, miodem , smalcem, a do picia  kawa zbożowa z mlekiem. 

Niestety nie miałam aparatu, ale parę zdjęć możecie zobaczyć tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz