sobota, 18 stycznia 2014

Wydowna Spider – córka pająka


Wczoraj w naszej szkole odbył się bal karnawałowy , 
którego nie mogłam się już doczekać .
Ponieważ w naszej szkole uczniowie przebierają się tylko do trzeciej klasy ,
chciałam mieć strój wyjątkowy .
Strój Monster High dostępny w hipermarketach podobał mi się ,
 ale mama powiedziała , że będę pająkiem :(
Nie ucieszyła mnie ta wiadomość , dopóki nie zobaczyłam bluzki ,
 później było już coraz lepiej .
Mama spisała się na medal , sami zobaczcie .


Wydowna jest miła i zawsze chętna, aby pomóc innym. 
Jest to możliwe dzięki jej wielu rękom. 
Dzięki nim, dziewczyna potrafi również 
wykonywać wiele czynności w tym samym czasie. 
Ogólnie mówiąc - Wydowna uwielbia być ciągle zajętą.




Ciekawostka
Wydowna - jest córką mitologicznej tkaczki Arachne.
 Jej matka twierdziła, że w sztuce haftowania nie ma sobie równych. 
Uważała, że sama Atena nie umie tkać tak pięknie jak ona. 
Gdy bogini dowiedziała się o tym, wyzwała Arachne do zawodów. 
Tkanina wyszyta przez dziewczynę była 
odzwierciedleniem błędów bogów z Olimpu,
 a bogini mądrości - obrazem męki po życiu na ziemi dokonywanych
 przez bogów na śmiertelnikach.
 Wszyscy zgromadzeni zachwycali się dziełem Arachne.
 Praca ta zachwyciła również Atenę.
 Z zazdrości rozszarpała pracę dziewczyny i wróciła na Olimp.
 Przerażona Arachne nie mogła dojść do siebie,
 a w końcu zrozpaczona powiesiła się.
 Gdy Atena dowiedziała się o tym, bardzo żałowała swego zachowania.
 Zapragnęła wrócić dziewczynie życie, 
ale nie mogąc tego dokonać, zmieniła ją w pająka.
 Od tej chwili Arachne snuje srebrne niteczki i 
przędzie z nich sieci o przecudnych wzorach.

1 komentarz:

  1. Strój naprawdę piękny. I co najważniejsze wygodny. Karolinka nie miała problemów z poruszaniem się i bawiła się świetnie. A najważniejsze, że ten wymarzony strój stał się inspiracją do samodzielnego wykonania przez mamę. Podziwiam kreatywność, zapał i wykonanie. Brawo!

    OdpowiedzUsuń