poniedziałek, 27 października 2014

Fasolka

Na zajęciach z przyrody dostaliśmy
zadanie domowe wyhodować fasolkę,
które postanowiłam zamieścić na blogu.
Pierwsze fasolki, które zaczęłam hodować popsuły się,
 ponieważ  nalałam za dużo wody.
21 października zaczęłam nową hodowlę fasoli.

Dzień pierwszy
fasolka napęczniała



Dzień drugi
fasolka ma zmarszczki i pękła skórka



Dzień trzeci
fasolka przedzieliła się na pół



Dzień czwarty
jedna fasolka ma ogonek :)



Dzień piąty
powiększyło się pęknięcie fasoli, urósł ogonek :)



Dzień szósty
fasolka dostała czerwonych plamek,
troszkę dostała zielonego koloru,


,,ogonki'' to korzenie które się rozrastają i
przez podłożę przechodzą do wody



Dzień siódmy
korzeń zrobił się kolczasty ,
 w pęknięciu pojawia się łodyga



Dzień ósmy
do obserwacji użyłam sześciu fasolek i zauważyłam,
że rozwijają się nierówno.
Jedna jest bardziej rozwinięta niż inne,
 jej korzeń sięga już dna naczynia , jest kolczasty przy fasolce.
Ma już łodygę 1,5 cm i listek 1 cm.


Z dwóch fasolek wychodzą łodygi,
a pozostałych trzech wychodzą dopiero korzenie.
Fasolki mają więcej czerwonych plamek.



Dzień dziewiąty
W pierwszej fasolce urosła łodyga i ma już 3 cm, liść 2 cm.
Druga fasolka prawie dogoniła pierwszą,
 jej łodyga ma 2 cm, liść 1,5 cm.
Fasolki zrzuciły całkowicie skórki i urosły korzenie.
Dwie następne fasolki wypuszczają łodygi,
a następne dwie mają malutkie ,, ogonki''.


 


Dzień dziesiąty
łodyga pierwszej fasoli urosła, ma 7 cm , a liść ma 2,5 cm
 i rozrosły się korzenie



Dzień jedenasty
od dnia wczorajszego nie widać zmian



Dzień dwunasty
fasola została w domu bez opieki

Dzień trzynasty
fasola urosła, łodyga ma 15 cm, liście rozwinęły się,
 są po dwa na łodydze i widać zalążki nowych listków.
Największy liść ma 4,5 cm.
Korzenie zwiększyły swoją ilość.



Moje wnioski

To niesamowite, że możemy obserwować przemianę fasolki w roślinę.
Wzrost był nierówny, jedne rosły szybciej inne wolniej - mimo tego, 
że miały równe warunki ( ten sam pojemnik).
Podczas doświadczenia dowiedziałam się, że o rośliny trzeba dbać,
doglądać je żeby roślina miała zawsze dostęp do wody.
Zanim zacznie się hodować roślinę na pewno 
trzeba się dowiedzieć czy roślina lubi dużo, a może mało wody,
słońce czy cień.
I na pewno trzeba o niej pamiętać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz