wtorek, 12 czerwca 2018

I Ogólnopolski Festiwal Piosenki Harcerskiej i Niepodległościowej w Rybniku

09.06.2018
Ogród Farski w Boguszowicach Starych Rybnik


9 czerwca  razem z 23 Pszczyńską Drużyną Harcerską im. Powstańców Śląskich pojechałam na festiwal piosenki do Boguszowic Starych, dzielnicy Rybnika. Zaczęło się wszystko od festiwalu BUMERANG. To na nim dowiedziałam się, że ów festiwal się odbędzie. 4 tygodnie, przed festiwalem w Rybniku zaczęliśmy przygotowania. Razem postanowiliśmy zaprezentować piosenki: "Archanioły Śląskiej Ziemi" oraz "Kraina Brzóz".  Kiedy dojechaliśmy na miejsce festiwalu, od razu zostaliśmy przydzieleni do namiotu pierwszego, gdzie mogliśmy się rozgościć. Podczas kiedy ja wypełniałam i uzupełniałam dokumenty, harcerze ćwiczyli piosenki. Słychać ich było w całym ogrodzie.


Bardzo długo nikogo nie było i baliśmy się, że nie spotkamy tutaj żadnej konkurencji, ale w końcu się doczekaliśmy. Przyjechało kilka drużyn, zawarliśmy nowe znajomości. O godz. 11.00 rozpoczęły się próby mikrofonowe, zarówno harcerzy - uczestników jak i zespołów ,,Chwila Nieuwagi'' i ,,Wszyscy Byliśmy Harcerzami'', które wystąpią dla nas wieczorem.



Zaraz po tym rozpoczęły się przesłuchania. Razem ze mną i moją drużyną, jechała moja siostra Martyna i to właśnie ona wystąpiła jako druga. Zaśpiewała "Harcerskie Ideały" i "Gór mi mało", a ja grałam jej na gitarze. Zaraz po Martynie, wystąpiłam ja, grając na gitarze i śpiewając "Tak jak ptaki" oraz "Dym z jałowca".  Po moim występie, zaczęliśmy się przygotowywać do występów zespołów, bardzo szybko rozpoczęliśmy Nasz występ prezentując "Archanioły Śląskiej Ziemi" i "Kraina brzóz".


 Po wszystkich występach poszliśmy na grę historyczno-terenową "Śladami Niepodległości".


Było 9 punktów, które zaliczyliśmy w czasie 2h. Po grze zjedliśmy obiad i udaliśmy się na przerwę poobiednią. Po jednogodzinnej przerwie rozpoczął się koncert laureatów. W finałowym momencie okazało się, że Martynka zdobyła I miejsce w kategorii soliści 10-12 lat.


Ja zajęłam I miejsce w kategorii soliści 13-15 lat, a jako drużyna zdobyliśmy II miejsce.


 Świetnie się bawiliśmy i przeżyliśmy kolejną super przygodę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz