sobota, 25 kwietnia 2015

Spotkanie autorskie

23 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku.
W związku z rosnącym sukcesem Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich,
 UNESCO postanowiło stworzyć tytuł Światowej Stolicy Książki,
który jako pierwsze miasto otrzymał Madryt. 
Tytuł Światowej Stolicy Książki przyznawany jest, co roku 
przez UNESCO, jako wyróżnienie dla najlepszego przygotowanego 
przez dane miasto programu promującego książki i czytelnictwo.

W Pszczyńskich Stajniach Książęcych 
odbyło się spotkanie autorskie z autorką i ilustratorką książek dla dzieci 
Elizą Piotrowską.


Podczas tego spotkania Pani Eliza opowiadała trochę o swoim dzieciństwie,
jak została dostrzeżona przez autorkę, poetkę Danutę Wawiłow.
Jak się mieszka we Włoszech i Brazylii, 
opowiadała o swoich przygodach z pięknymi dużymi motylami,
 kolibrami, jak do domu Pani Elizy zawitała wielka jaszczurka, która była waranem 
i wiele, wiele innych historii śmiesznych i smutnych. 


Najważniejsze rozmawialiśmy o książkach Pani Elizy,
 między innymi ''A ja jestem Polak Mały'', ''Żółte kółka'' , 
''Ciocia Jadzia'' i tu został zdradzony sekret, 
że jest to seria zabawnych przygód Pani Elizy i jej siostrzenicy.


Na koniec spotkania każdy dostał wpis do książki, 
bardzo mi się podobało spotkanie,
 które się wydłużyło, ponieważ miałam bardzo dużo pytań.


Dostałam od Pani Elizy e-maila ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz